tisdag 11 december 2007

Katten på råttan och råttan på ......

Måndagen blev ju inte riktigt som det var tänkt. Jag skulle varit i Uddevalla, på regionkontoret för ett möte, men "huvudpersonen" som trasslat så tidigare med att hitta en datum för oss kunde inte komma helt plötsligt. Nu hade vi ju hittat datum, men att just ställa in utlöste för mig en kedjeeffekt genom att jag då också måste ställa in hämtning av ett utställningsskåp i Trollhättan, mötet med också Maria ang bl a Kelim mm. Så kan det går, men visst var et utmärkt att få en dag "stll skänks" för att svara på mail och förbereda möten resten av veckan i Stockholm.

Jag var också hos Maria, min dotter, och fikade. Tänk att lussekatter kan vara så goda.... i trevligt sällskap.

Idag, tisdag, är det Stockholm som gäller igen. Undrar hur många gånger jag rest mellan Falköping och Stockholm, men många är det. Tågpersonalen hejar ofta glatt, och många av de andra passagerarna ler igenkänannde. Själva resan har blivit dels en del av det sociala livet, dels en del av jobbet. Att sen uppkopplingen till internet fungerar på X2000 gör ju att restiden kan användas till jobb. Jag har ofta funderat på om det är bra eller dåligt, men det är nog bra även om tiden till reflektion, läsa mm starkt har underminerats av SJ på detta sätt.

I kväll hade Vi Unga inbjudit till julmingel. Ett bra initiativ med diverse småräter glögg och julmust. Trivsamt. Tack för det!

Inga kommentarer: