fredag 14 december 2007

SJ, SJ gamla vän

Jaha, då var det dags igen, veckans motorfel på tåget. Sitter alltså på X2000 på väg från Stockholm till Falköping. Det tycks vara så att X2000-tågen snart har gjort sitt, precis som den gula Fiat av årsmodell 1973, som Carita hade. Ständigt nåt nytt fel att arbeta med….. fast tågen rullar ju i snitt 300 mil per dag och Fiaten kanske rullade 3 kilometer. Nu strejkar alltså motorerna på vårt tåg.

Antar att föraren på tåget får igång sina maskiner snart och att vi kan börja rulla igen. Vi får väl se om det funkar innan bloggen är färdigskriven.

Personalen i Bistron har ju också andra små problem. Någon har stulit alla kupongerna för tågets Internet-uppkoppling. Det berättade dom när jag ville ha en sådan kupong. Mitt årskort gör att jag kan hämta dessa utan kostnad, men annars vill dom ha betalt. Antar att någon nu säljer ut dessa kuponger, frågan är vem, kanske en annan konduktör?

Nu undrar väl någon hur Jag kommer ut på nätet nu då. Jo, då den lilla vita snorkeln för mobilt nätverk, som jag har, funkar faktiskt riktigt bra, även på tåget.

Nu undrar ni väl vad som hände med tåget, Det funkade inte alls. Här i Hallsberg fick vi alla snabbt lämna tåget och borda nästa tåg som kom från Stockholm. Lita på att det blev fullt när passagerarna från två fullsatta tåg skulle samsas i ett tåg, men det gick jättefint. Själv ficka jag en östa klass ståplats hela vägen men med trevliga medpassagerare gick det bra, och en halvtimma sent till Falköping är väl inget att bråka om.

Nu blir det värre bestyr i morgon när Mia vill ha hjälp att få upp 100 meter taklist, men det är en annan historia.

Lev väl!

1 kommentar:

Maria Falegård sa...

Tur att allt gick bra! Tåget kom fram och listerna kom upp! Och du... det var väl 40 meter om jag inte minns fel – som kändes som 25 meter, right? Underbart fint blev det iaf. Tack! Kram M