torsdag 13 december 2007

Lite julstämning är det nog

Idag hade vi luciabesök på jobbet, ja inte bara vi utan också andra företag i huset i Stockholm. Det var en musikklass från en gymnasieskola i Stockholm. Vackert var det, och att se 100-talet tjänstemän med en riktig vinglögg i handen stå blick stilla och beundra tjejerna med sina ljus och glitter i håret och grabbarna med sina pappstrutar på huvudet det är riktigt svenskt......

Efter jobbet, jo jag hade en konferens att hålla i hela dan så det blev jobb också, så gick jag på stan för att leta julklappar. Och kors i taket, två klappar blev det, men en av dom var en enkel sak till Malin, som vi letat igenom hela Falköping efter. Tja det var den shoppingen det,

Julskyltningen i Stockholm är både påkostad och ofta vacker. T ex över hela fasaden till Stockholms centralstation finns det ett ljusspel i alla regnbågens färger. Imponerande.

Jag kan ändå inte glömma Minsk i Vitryssland innan jul. Några gånger har jag varit där dagarna strax innan jul. Den första gången jag såg julilluminationerna där glömmer jag inte. Den fräscha snön, ljusdekorerade träd, husfasader och tak skapar en nästan romantisk stämning i den annars gråa och trista miljön där.

Visst behöver vi upplysning - på alla sätt

Inga kommentarer: